Üniversiteli olmusum hala bu kitapları okumamısım!

Cumartesi, Mart 30, 2013



Cuma günü ilk dersim erken bittiği için ve o günkü iki dersi birden alan tek safcan ben olduğum için armut gibi kaldım ortada. Ne yapsam nerelere gitsem bilemedim. E 1 saat ara var. Eve gitsem gelsem gidiş geliş toplam 30dk zaten. Ne yapmalııııı diye düşünürken aklıma kampüsteki kitapçıya gitmek geldi. 

Treçkotumu sınıfa bıraktım kulaklığımı kaptığım gibi düştüm kampüs yollarına. Dün de şansıma hava çok güzeldi. Fakülteden kitapçıya gidene kadar mutlu mutlu yürüdüm. Üniversiteli olduğum yeni dank etti diyebilirim. O kampüs ortamını görmek, çimlerde oturmuş gülüşen insanlar, etraftaki heykeller... Anadolu'da olduğuma bir kez daha sevindim.


Kitapçı normalde boş olurdu. Sadece ben olurdum hep. Ama kapatıyorlarmış, %50indirim var. Birinci dönem Türk Dili hocamın önerdiği birkaç kitabı bu kitapçıda görmüştüm. Onları almak için büyük fırsat diye düşündüm. İndirim olunca içerisi tıklım tıklım tabi. Daracık alan zaten. Raflarda alçak, eğilip bakamadım. Daraldım.
Bu ara okumak istediğim kitap "kürk Mantolu Madonna". İlk onu aradım, göremedim. Kasaya gidip sorduğumda kitapçı şu cevabı verdi "Üniversiye gelmişsin o kitabı bu yaşına kadar okumadın mı?". Hiç bu kadar kötü hissettiğimi hatırlamıyorum. Cevap vermedim. Kafka'nın Dönüşüm'ünü de istiyordum. Onu aramaya başladım. Dostoyevski'yi buldum. Klasik sevdiğim için ne olduğuna bakmadan aldım. Tam ümidimi kesmiş kasaya yöneliyordum ki en altta incecik kitaplar çarptı gözüme. Eğilip baktım. KAFKAAAAA! Dönüşüm'ü aldım baktım 8tl. %50li indirimle 4tl olacak. Zaten o kitap birinci dönem 4tl idi. Sinir oluyorum böyle olunca.

Kasaya gittim. Popüler kültür kitaplarının yanında Kleopatra'yı gördüm. Antik Mısırla ilgili kitaplara bayılırım. Ama ansiklopedik olanlara değil, roman gibi olanlara. Günlük gibi olanlar da kabulüm. Bu kitap da ansiklopedi gibi, yazarını da hiç bilmiyorum. Benim bildiğim Christian Jacq, Wilbur Smith, Michell Moran, Paul Doherty. Kleopatrayla ilgili iki kitabım daha var. İkisini de okumadım ve Kleopatra'yla ilgili hiçbir bilgim yok. Mısır hastasıyım deyip de Kleopatrayı bilmemek olmaz dedim. Aldım. Hepsi de %50 çıktı. Kafka 8'den 4'e, Dostoyevski 18'den 9'a, Kleopatra'da 10'dan 5'e (!) düştü. 18telecik ödeyiverdim.

Korsan kitaptan nefret ederim. Mecbur olmadıkça almam. Bu kitaplar çok kalitesiz görünüyor. Umarım korsan değillerdir. Hiç hoş değil!
Kitapçıdan çıkıp direk sınıfa gittim. Derse 15dk vardı ama kimse yoktu. Ben de oturdum Dönüşüm'e başladım. Yazımı hoşuma gitti, iyi ki almışım! :)

"Franz Kafka, yaşamı baştan kaybedilmiş bir savaş olarak görse de bıraktığı eserler, onu yaşamı yenilgiye uğratan ender insanlardan biri yapmıştır."
Kitabı almamdaki en büyük etken arka kapaktaki bu cümle oldu.


Kitapları bitirdikten sonra da yorumlarım tekrar. :)

NOT: Bugün farklı yazdım. Dilim değişti gibi. Neden böyle oldu bilmiyorum. Konu kitap olunca ciddileştim sanırım.















Benzer Yazılar

24 yorum

  1. Yanıtlar
    1. müzik dinlemek de :) gezmek de :)

      Sil
  2. Kürk Mantolu Madonnayı ben 26 yaşında okudum, mezun olduktan 4 yıl sonra! Kitapçının saçmalaması bence. Sallama boşver:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hiçbir şey için hiçbir zaman geç olmadığını düşünürüm. Söylediği bana da saçma geldi. Gören duyan da Polyannayı falan sordum sanacak :)

      Sil
  3. Merhaba,
    valla bende üniversiteye geldim ama kürk mantolu madonnayı okumadım.Merak ettim nasıl bir kitap diye .Bakıp okuyayım bende bari. Sen canını sıkma canım.Kitapçı baya bir saçmalamış hakikaten :)

    benim blogumada beklerim seni canım;
    http://pamuk-sekeer.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl bir kitap olduğuna ben de bakmadım, bilmiyorum. Sadece okumak istiyorum. :)

      Eski ben olsam çok sinirlenir, muhtemelen kitapçıdan çıkar giderdim. Tabi önce laf sokardım. Artık umursamıyorum!

      Tabiki ilk fırsatta ziyaret ederim. :)
      Teşekkürler yorum için!

      Sil
  4. ben üniversiteyi bitirdim, bazı şeyleri yeni farkediyorum.. okumadıklarımı, geç kaldıklarımı..geç değil tabi.. bu ara iinternetten sipariş veriyorum, çok uyguna geliyor, toplu alınca hepsi elimin altında, çok keyif aldım.. İyi okumalar.. yorumları bekliyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. internetten kitap siparişini ben sadece bir kere yaptım. Tabiki çok daha ucuza geliyor eğer 3-4 kitap alınırsa. Hem korsan mı orijinal mi derdi de olmuyor :)

      Eskişehir'de sahaflar nerede bilmiyorum, bulursam onlardan alacağım.

      Çok sevindim.

      Bu hafta sonu Kafka'ya başlarım. Ödevim olmazsa bitirir, hemen yorumlarım. :)

      Yine beklerim!

      Sil
  5. önce dönüşümü oku.
    :)
    gregor samsa.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence de önce onu okumalıyım, ilk üç sayfasını okudum zaten merak ediyorum :)

      ah su hafta bir bitsin de..

      Sil
  6. Kleopatra'yı ben de okumamışım. Ne güzel oldu gördüğüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bilmediğim bir yazar ve sevmediğim bir tür olduğu için beklentilerimi düşük tutuyorum, zaten sadece Kleopatrayla ilgili bilgi edinmek için aldım diyebilirim.

      yorum yazımı yazarsam sana da haber veririm :D

      Sil
  7. Kleopatrayı merak ettim bak. Gördüğüm iyi oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha :) benim yüzümden herkes merak etmeye başladı.

      durun!! önce ben okumalıyım, sonra beğenmezsiniz falan. suç üstüme kalmasın :)

      Sil
  8. Bir kitap kurdu olmama rağmen bende bu söylediklerinin hiçbirini okumamışım.Bende üniversite öğrencisiyim.Şimdi çokta kitap kurdu olmadığımı düşünmeye başladım. :P
    Bunları kesinlikle bende okumaya karar verdim :)

    styleofozoz.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir zamanlar ben de kitap kurdu olduğumu söylerdim ama sonra iki günde bir kitap bitiren kuzenimin kitaplığını görünce sustum artık :)

      popüler kültür kitapları okumanın bize çok faydası oldugunu düşünmüyorum.

      ne varsa klasiklerde var bence :)

      Sil
  9. dert etmene gerek yok, daha nice üniversiteli okumadı bunları. bırak bunları eline tek kitap, gazete, dergi vs. almayanlar var...
    http://www.recepcetiner.blogspot.com - beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) kesinlikle.
      gazeteyi yaklasık iki üç haftadır ben de okumadım malesef
      dergiyi de ilgimi çeken herhangi bir içerik oldugunda alıyorum :)

      tabiki!

      Sil
    2. bu olmamalı işte, bir blog yazarı düzenli olarak günlük gazeteleri takip etmeli, her ay en azından 3 farklı dergiyi de listesine eklemeli diye düşünüyorum :)

      Sil
    3. sevdiğim konu olmadıgı sürece ilgimi çekmiyor dergiler ama genelde her ay bir tarih bir bilim bir de cnbc-e alıyorum :)

      gazete okumayı hiiiç sevmiyorum, sadece habersiz kalmamak için okuyorum diyebilirim =/ çünkü artık haberler beni gerçekten üzüyor :(

      Sil
    4. haberlerin herkesi üzmek gibi bir özeti var aslında dediğin gibi... buna üzülmemek için, umut olmak için, tüm insanlar için 1 yaşını bile doldurmayan yepyeni bir gazete var. özellikle son dört sayfasını okumaya doyamıyorum, kültür sanatla ilgili en derin yazılar, makaleler, değerlendirmeler bu son 4 sayfada ele alınıyor. bu günlük gazeteyi önerebilirim; soL gazetesi...

      Sil
    5. biliyorum o gazeteyi :)

      arkadasım önermisti ama o güzel oldugundan degil satısları düstügü icin gazete kapanacak diye almamızı istemisti

      henüz denemedim. :)
      tesekkürler

      Sil
  10. gazetenin kapanması gibi bir durum yok sanırım şimdilik. herşeye rağmen kültür & sanat yazıları okunmaya değer :))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için çok değerli. Lütfen paylaşmaktan çekinmeyin. Ancak "Takibe aldım, ben de bloguma beklerim" yazılan yorumları yayınlamıyorum. Siz yorum yazdığınızda ben zaten blogunuzu ziyaret edeceğim. Vakit ayırdığınız için teşekkürler :)